Vydáno: 24. 4. 2017  /   Aktualizováno: 24. 4. 2017
Projezte se ke zdravým vlasům
Mastí se? Lámou? Zbarvují se došeda? Padají? Čtěte, jakým jídelníčkem dostanete hřívu znovu do kondice.

1. problém:
Máte suché a lámavé vlasy
Dietní řešení:
Když se vám třepí a lámou vlasy, může to znamenat, že trpíte nedostatkem zdravých mastných kyselin. Proto kštici vyživte jídlem, které je těmito kyselinami nabité. Oblažte pusu mastnými rybami (tuňák, makrela, sardinky a losos) a jezte semínka, ořechy, olivy a avokádo. Pokuste se spořádat týdně čtyři porce mastných ryb a snídejte müsli posypané dýňovými nebo slunečnicovými semínky. Vlasy potřebují ke štěstí i dostatek tekutin, takže se ujistěte, že denně vypijete nejmíň osm sklenic vody. Hříva se vám přestane lámat a bude krásně lesklá a pružná, když jí dodáte dostatek křemíku. Nakupte si proto neloupanou rýži, ovesnou kaši, brambory ve slupce, zelené fazolky, papriky, okurku, květák nebo listovou zeleninu.

2. problém:
Vlasy se vám příšerně mastí
Dietní řešení:
Mastné a zplihlé vlasy trápí spoustu lidí. Za všechno může většinou nedostatek vitaminu B. Aby vaše kadeře nevypadaly, jako že si do nich pravidelně vtíráte sádlo, jezte celozrnné pečivo, ořechy, mléčné výrobky, vejce, luštěniny a listovou zeleninu. A vyhněte se jídlům připravovaným na oleji!

3. problém:
Vybledla vám barva

Dietní řešení: Vaše vlasy v poslední době tak nějak vybledly, přestaly se zdravě lesknout a jejich odstín se nebezpečně podobá myšímu kožíšku? Může se tak stát, pokud máte nedostatek zinku. Naložte si proto na talíř samé zinkové bomby: tmavé maso, drůbež, mořské plody, celozrnné pečivo, luštěniny, vejce a mléčné výrobky. Pomůže vám i aminokyselina tyrosin, která pomáhá tělu vyrábět barevné pigmenty. Je pro vás obzvlášť důležitá, pokud máte pocit, že vaše hříva kdysi bývala barevnější a v poslední době ztratila zář. Tyrosin načerpáte z mandlí, avokáda, banánů, mléčných výrobků a dýňových semínek.

4. problém:
Našla jste si šedivý vlas

Dietní řešení: První stříbro můžete na hlavě objevit klidně v osmnácti. Spojitost mezi předčasným šedivěním a nevyváženým jídelníčkem se sice zatím nepotvrdila, ale je dokázáno, že šedivění zpomalí jídlo bohaté na tyrosin (čtěte bod 3), vitamin B (čtěte bod 2) a měď (načerpáte ji z mořských plodů, luštěnin, ořechů kešu, para ořechů a vlašských ořechů). Snažte se také zaplnit jídelníček antioxidanty, které zpomalují stárnutí – pochutnávejte si na ovoci a zelenině, pijte zelený čaj.

5. problém:
Padají vám vlasy

Dietní řešení: Jestliže vám vlasy slábnou nebo ve velkém množství vypadávají, možná vám schází železo. Jezte víc tmavého masa, jater, vajec, luštěnin, celozrnného pečiva, sušeného ovoce, brokolice, špenátu a hlávkového salátu. Možná nevíte, že vaše hříva potřebuje ke štěstí i dostatek bílkovin. Pokud vám kštice v poslední době nepříjemně prořídla, najeďte na jídelníček s vysokým obsahem masa, ryb, vajec, mléčných výrobků, ořechů a semínek. Posílíte kořínky a vlasy přestanou přehnaně padat. Pomůže vám také sója, která by měla podporovat růst vlasů. Přejděte na sójové mléko a k obědu si dejte tofu nebo sójové boby. Sázkou na jistotu je aminokyselina methionin, která zabraňuje vypadávání vlasů a posiluje je. Do organismu přichází s bílkovinami, ale pro jistý účinek je nejlepší, když si ji koupíte v lékárně ve formě pilulek. Polykat byste měla dvě denně alespoň tři měsíce (účinek se dostaví až tak za měsíc). Prospěje vám také vitamin E, který načerpáte z listové zeleniny, ořechů a celozrnných výrobků. Pozor! Někdy může padání vlasů signalizovat, že se něco děje s vaší štítnou žlázou. Zkuste proto baštit potraviny bohaté na jód (mořské ryby a mořské plody), který ji stimuluje.

Autor: Cosmoplitan
Foto: shutterstock

Mohlo by se Vám líbit

Smíte mít při dietě hlad? Přicházíme s průlomovými zprávami ohledně hubnutí.
Jsou svěží, zdravé a tak moc dobré. Můžete do nich nacpat to, co máte rádi. Tak hurá do toho. Je to hned hotové!
My ženy bychom mohly vyprávět, jak nám občas ty naše hormony umí zavařit. Prozradíme vám, jaké mňamky je dají do klidu.
Jaro je jak dělané pro pročištění těla. Napusťte si tuhle osvěžující vodu a odplavte zimu.
Takové jednoduché návyky způsobí to, že budete zdraví a stárnutí si vás jen tak nenajde.
Je nejúspěšnější modelkou už slušnou řádku let. Co jí, že vypadá stále tak nádherně? Je na sebe přísná, nebo si dopřeje nějaký ten...
Hodí se pro vás pokud: Býváte často unavená a vaše tělo si žádá pořádný detox.
© 2013 Bauer Media Praha v.o.s., www.stratosfera.net | online inzerce | předplatné časopisů | kontakt
JenProKrásu.cz - Vše, co žena potřebuje vědět, aby byla krásná