Vydáno: 30. 12. 2015  /   Aktualizováno: 31. 12. 2015
Tělo
Spící pozice, které vám dopřejí zdraví
Spíte dobře? Těchto deset nejlepších a nejhorších způsobů spánku vám vše osvětlí.

Spánek vám zabere polovinu vašeho života, proto není úplně fajn, pokud mu nedáváte stejnou váhu jako vašemu bdění. Správnou matrací to začíná, ale pokud je vaše poloha při snění špatná, i tak své tělo nezrelaxujete, zbytečně přetěžujete orgány a oběhovou soustavu. Spánek může mít vliv na vaše zdraví, proto se naučte spát správně. Věřte, že to jde.

Vyberte si tu svou...

Spaní na zádech - Tato pozice udržuje vaši krční páteř a hlavu v neutrální poloze bez jakýchkoliv tlaků na záda. Poloha se velmi doporučuje. Záda jsou při ní rovná, vlastníte-li ortopedickou matraci, vaše záda vám musí každé ráno děkovat. Pokud vás v této poloze bolí za krkem, používáte moc velkou podporu pod hlavou. Zkuste spát bez polštáře nebo jen s jedním. Bude se vám i lépe dýchat.

Spaní na levé straně - Tato poloha je ideální pro ty, kteří chrápou nebo trpí obstrukční spánkovou apnoe. Páteř je přirozeně položená a záda nebolí. Při spaní na boku může lehce trpět váš obličej. Při jeho mačkání se vytvářejí vrásky. To samé platí i pro dekolt. Pokud máte větší prsa a spíte v této poloze, dejte jim podporu. Podle lékařů by měly těhotné ženy spát na levé straně - pro lepší průtok krve do srdce, což je prospěšné pro dítě i matku. Tato pozice může zmírnit pálení žáhy nebo trávicí potíže. 

 

Spaní na břiše - Spíše se nedoporučuje. Klade velký tlak na páteř a končetiny se hůře prokrvují. Je omezeno dýchání a krk je velmi napjatý. Orgány na tom při této poloze taky nebudou nijak dobře. Je na ně kladen moc velký tlak. Tato poloha je vhodná pouze pro velmi chrápající. Pomáhá jim udržet otevřené dýchací cesty. 

Klubíčko - Pokud se choulíte do klubíčka, můžete si působit mnoho zdravotních problémů. Schoulená pozice je jedna z nejhorších. Trpí záda i krk. Chrápete-li nebo jste těhotná, může vám to způsobit dýchací problémy. Díky této poloze vás může v dopoledních hodinách bolet hlava i krk.

Polštář - Pokud spíte na zádech, můžete si dát polštář pod kolena, ulevíte tak páteři. Při spánku na břiše umístěte polštář pod boky. Získáte mnoho zdravotních výhod a kvalita vašeho spánku se zlepší.

Na zádech s rukama pod hlavou - Nejlepší pozice pro záda je také šetrná k vaší pleti a netvoří se zbytečně vrásky. Na ramena je však vyvíjen tlak. Podložte své paže polštářem a bude se vám spát mnohem lépe. 

Lžičky- Tato pozice je úžasná pro snížení stresu. Fyzický dotek - dokonce i ve spánku - může snížit napětí obou partnerů. Pokud spíte v objetí, pro vaše záda, krk i svaly není tato poloha nijak komfortní. Pravděpodobně vás začnou bolet kyčle a namáhané svaly. 

Autor: Markéta
Foto: shutterstock

Další články z rubriky

Kde hledat inspiraci? - Propátrejte Instagram (zamiřte třeba na @Tattoos_Of_Instagram a @TattooInkspiration). - Obrázek by měl mít nějaký význam a měl by působit nadčasově. Čím větší smysl totiž pro vás bude mít, tím menší je pravděpodobnost, že své ozdoby budete jednou litovat. - Co takhle si zkusit ornament...(Pokračování...)
Jaký je vlastně rozdíl mezi deodorantem a antiperspirantem? Deodorant pocení nezabraňuje. I přesto, že může pot lehce pohlcovat, zbavuje vás hlavně nepříjemného odéru – buď bakterie způsobující zápach rovnou zabíjí, nebo jejich pach prostě překryje vůní. Pouze antiperspirant umí pocení zastavit....(Pokračování...)
Depilace v salonu chyba č. 1 Zapomněla jste, že jste objednaná do salonu, a oholila se. Jestli chcete z tohohle chlupatého masakru vyváznout s hladkou kůží, musí být váš porost nejméně šest milimetrů dlouhý. Je-li kratší, nepřilne k vosku a nepůjde vytrhnout. Vy si vytrpíte svoje, ale on bude vesele dál...(Pokračování...)
Tetování je vaší vášní nebo jen pokukujete po tom správném místě? A co ucho? Tetování na tomhle místě se stalo celosvětovým trendem. Ale není jen tak pro něhoho. Pokud jde totiž o obličej a části, které na něj navazují, není tvoření takové parády zrovna...(Pokračování...)
Nemusíte posilovat ruce, břicho, zadek a nohy zvlášť. Stačí, když si najdete jednu pozici, která to udělá všechno naráz. Takovou je plank. Když ho budete provádět poctivě a správně, posílíte nejen břicho, ale i záda, paže, zadek i nohy. Buďte na loktech a špičkách nohou. Dodržujte rovnou linii těla a...(Pokračování...)

Mohlo by se Vám líbit

Tyhle přípravky během noci dokážou divy, o kterých se vám nezdálo.
Nesnídáte ani sousto? Jenže takové chování má za následek hromadu zbytečných obtíží, které by vás ani nenapadly.
Usnout je pro vás proces minimálně na hodinu? Teď už ne!
Vůbec není důležité, kolik hodin denně spíte, ale jak hluboce usnete, tedy setrváte ve spánkové fázi rytmu delta.
Poradíme vám, jak probudit pleť, vyživit ji a udržovat ji v nepříjemném mrazu a větru krásnou a svěží.
Teď na podzim, kdy na nás útočí chladné počasí, se musíme pořádně ozbrojit! Vyzkoušejte naše rady.
Zamotejte a nechte si zdát. Tyto dva způsoby vám dopomohou k dokonale zamotané hřívě.
© 2013 Bauer Media Praha v.o.s., www.stratosfera.net | online inzerce | předplatné časopisů | kontakt
JenProKrásu.cz - Vše, co žena potřebuje vědět, aby byla krásná