Vydáno: 30. 12. 2015  /   Aktualizováno: 31. 12. 2015
Tělo
Spící pozice, které vám dopřejí zdraví
Spíte dobře? Těchto deset nejlepších a nejhorších způsobů spánku vám vše osvětlí.

Spánek vám zabere polovinu vašeho života, proto není úplně fajn, pokud mu nedáváte stejnou váhu jako vašemu bdění. Správnou matrací to začíná, ale pokud je vaše poloha při snění špatná, i tak své tělo nezrelaxujete, zbytečně přetěžujete orgány a oběhovou soustavu. Spánek může mít vliv na vaše zdraví, proto se naučte spát správně. Věřte, že to jde.

Vyberte si tu svou...

Spaní na zádech - Tato pozice udržuje vaši krční páteř a hlavu v neutrální poloze bez jakýchkoliv tlaků na záda. Poloha se velmi doporučuje. Záda jsou při ní rovná, vlastníte-li ortopedickou matraci, vaše záda vám musí každé ráno děkovat. Pokud vás v této poloze bolí za krkem, používáte moc velkou podporu pod hlavou. Zkuste spát bez polštáře nebo jen s jedním. Bude se vám i lépe dýchat.

Spaní na levé straně - Tato poloha je ideální pro ty, kteří chrápou nebo trpí obstrukční spánkovou apnoe. Páteř je přirozeně položená a záda nebolí. Při spaní na boku může lehce trpět váš obličej. Při jeho mačkání se vytvářejí vrásky. To samé platí i pro dekolt. Pokud máte větší prsa a spíte v této poloze, dejte jim podporu. Podle lékařů by měly těhotné ženy spát na levé straně - pro lepší průtok krve do srdce, což je prospěšné pro dítě i matku. Tato pozice může zmírnit pálení žáhy nebo trávicí potíže. 

 

Spaní na břiše - Spíše se nedoporučuje. Klade velký tlak na páteř a končetiny se hůře prokrvují. Je omezeno dýchání a krk je velmi napjatý. Orgány na tom při této poloze taky nebudou nijak dobře. Je na ně kladen moc velký tlak. Tato poloha je vhodná pouze pro velmi chrápající. Pomáhá jim udržet otevřené dýchací cesty. 

Klubíčko - Pokud se choulíte do klubíčka, můžete si působit mnoho zdravotních problémů. Schoulená pozice je jedna z nejhorších. Trpí záda i krk. Chrápete-li nebo jste těhotná, může vám to způsobit dýchací problémy. Díky této poloze vás může v dopoledních hodinách bolet hlava i krk.

Polštář - Pokud spíte na zádech, můžete si dát polštář pod kolena, ulevíte tak páteři. Při spánku na břiše umístěte polštář pod boky. Získáte mnoho zdravotních výhod a kvalita vašeho spánku se zlepší.

Na zádech s rukama pod hlavou - Nejlepší pozice pro záda je také šetrná k vaší pleti a netvoří se zbytečně vrásky. Na ramena je však vyvíjen tlak. Podložte své paže polštářem a bude se vám spát mnohem lépe. 

Lžičky- Tato pozice je úžasná pro snížení stresu. Fyzický dotek - dokonce i ve spánku - může snížit napětí obou partnerů. Pokud spíte v objetí, pro vaše záda, krk i svaly není tato poloha nijak komfortní. Pravděpodobně vás začnou bolet kyčle a namáhané svaly. 

Autor: Markéta
Foto: shutterstock

Další články z rubriky

Trend dvou expozic v jednom je zaběhnuný napříč fotografií už nějaký ten pátek, ale v tetování je to super novinkou, která se nám líbí, a to dost! Andrey Lukovnikov je z Polska a kombinuje hmyz a jednoduché motivy s květinami. Výsledek je víc než nádherný!     ...(Pokračování...)
Nemusíte cvičit dvě hodiny denně. Najděte si alespoň 15 minutek a setrvejte. Cvičte každý den a čtvrtý si dejte vždy pauzu. Tělo se zregeneruje. Určitě se před každým cvičení protáhněte a dodržujte protažení i po, které je důležité kvůli tomu, aby se mohl člověk hýbat i den poté. Po měsíci uvidíte, jak se vám...(Pokračování...)
Potíme se celých 24 hodin. To, jak je pocení intenzivní, je ovlivněno mnoha faktory. Stres, emoce, vysoká okolní teplota, tělesná námaha, nervozita nebo nemoc. To všechno jsou spouštěče zvýšeného pocení. A je to v naprostém pořádku. Nepříjemná ale může být nadměrná...(Pokračování...)
Milujete italskou kuchyni? Teď nastal ten pravý čas jí absolutně propadnout! Kromě toho, že je středomořská strava lehká a tím i lepší pro vaše tělo, může dlouhodobě ovlivňovat vaše psychické zdraví. Jídlo bohaté na antioxidanty a omega-3 mastné kyseliny blahodárně ovlivňuje vaši náladu....(Pokračování...)
Tvrdí to vědci z britské University of Surrey, kteří zjistili, že stravování za pochodu podporuje sklon k přejídání. Takže až si zase ráno budete chtít dát obloženou housku cestou do práce, připomeňte si, že možná ušetříte čas, ale už ne centimetry v pase!(Pokračování...)

Mohlo by se Vám líbit

Přišli jsme na to, co se odehrává ve vaší hlavě.
Tohle vás dostane! Pokud občas nemůžete uspat své dítě, vyzkoušejte jednoduchý a velice příjemný návod.
Zamotejte a nechte si zdát. Tyto dva způsoby vám dopomohou k dokonale zamotané hřívě.
I s bříškem se můžete skvěle protáhnout, uvolnit namožené svaly a zrelaxovat se.
Usínáte vedle sebe jako zamilovaní lidé, jenže když vás neustále budí jeho chrápání, je po idylce. Co účinně dělat, aby se spánek...
Sedíte celý den u počítače, večer vstanete a jste celí rozlámaní. Šetřete i při práci svá záda a oči!
Něco vás bolí? Než sáhnete po prášcích, otevřete dlaň a masírujte.
© 2013 Bauer Media Praha v.o.s., www.stratosfera.net | online inzerce | předplatné časopisů | kontakt
JenProKrásu.cz - Vše, co žena potřebuje vědět, aby byla krásná