Vydáno: 30. 12. 2015  /   Aktualizováno: 31. 12. 2015
Tělo
Spící pozice, které vám dopřejí zdraví
Spíte dobře? Těchto deset nejlepších a nejhorších způsobů spánku vám vše osvětlí.

Spánek vám zabere polovinu vašeho života, proto není úplně fajn, pokud mu nedáváte stejnou váhu jako vašemu bdění. Správnou matrací to začíná, ale pokud je vaše poloha při snění špatná, i tak své tělo nezrelaxujete, zbytečně přetěžujete orgány a oběhovou soustavu. Spánek může mít vliv na vaše zdraví, proto se naučte spát správně. Věřte, že to jde.

Vyberte si tu svou...

Spaní na zádech - Tato pozice udržuje vaši krční páteř a hlavu v neutrální poloze bez jakýchkoliv tlaků na záda. Poloha se velmi doporučuje. Záda jsou při ní rovná, vlastníte-li ortopedickou matraci, vaše záda vám musí každé ráno děkovat. Pokud vás v této poloze bolí za krkem, používáte moc velkou podporu pod hlavou. Zkuste spát bez polštáře nebo jen s jedním. Bude se vám i lépe dýchat.

Spaní na levé straně - Tato poloha je ideální pro ty, kteří chrápou nebo trpí obstrukční spánkovou apnoe. Páteř je přirozeně položená a záda nebolí. Při spaní na boku může lehce trpět váš obličej. Při jeho mačkání se vytvářejí vrásky. To samé platí i pro dekolt. Pokud máte větší prsa a spíte v této poloze, dejte jim podporu. Podle lékařů by měly těhotné ženy spát na levé straně - pro lepší průtok krve do srdce, což je prospěšné pro dítě i matku. Tato pozice může zmírnit pálení žáhy nebo trávicí potíže. 

 

Spaní na břiše - Spíše se nedoporučuje. Klade velký tlak na páteř a končetiny se hůře prokrvují. Je omezeno dýchání a krk je velmi napjatý. Orgány na tom při této poloze taky nebudou nijak dobře. Je na ně kladen moc velký tlak. Tato poloha je vhodná pouze pro velmi chrápající. Pomáhá jim udržet otevřené dýchací cesty. 

Klubíčko - Pokud se choulíte do klubíčka, můžete si působit mnoho zdravotních problémů. Schoulená pozice je jedna z nejhorších. Trpí záda i krk. Chrápete-li nebo jste těhotná, může vám to způsobit dýchací problémy. Díky této poloze vás může v dopoledních hodinách bolet hlava i krk.

Polštář - Pokud spíte na zádech, můžete si dát polštář pod kolena, ulevíte tak páteři. Při spánku na břiše umístěte polštář pod boky. Získáte mnoho zdravotních výhod a kvalita vašeho spánku se zlepší.

Na zádech s rukama pod hlavou - Nejlepší pozice pro záda je také šetrná k vaší pleti a netvoří se zbytečně vrásky. Na ramena je však vyvíjen tlak. Podložte své paže polštářem a bude se vám spát mnohem lépe. 

Lžičky- Tato pozice je úžasná pro snížení stresu. Fyzický dotek - dokonce i ve spánku - může snížit napětí obou partnerů. Pokud spíte v objetí, pro vaše záda, krk i svaly není tato poloha nijak komfortní. Pravděpodobně vás začnou bolet kyčle a namáhané svaly. 

Autor: Markéta
Foto: shutterstock

Další články z rubriky

Zářivý úsměv Problém: Máte citlivé tesáky a navíc holdujete červenému vínu nebo si občas ráda zapálíte cigaretu. Anebo se jen neobejdete bez pár šálků dobré kávy? Tyhle všechny prohřešky na vás bohužel  prozradí zašedlý úsměv!...(Pokračování...)
Party sezóna je na dosah. A pokud každý rok nestíháte máknout na své postavě, tentokrát vám bude stačit týden na to, abyste vypadali prostě dobře. Nečekejte žádné desítky kil, to ani nejde. Nebudeme vám také radit jíst jenom ovoce a už vůbec ne šílené diety s javorovým...(Pokračování...)
Červené víno, káva, kouření, to všichni známe. Ale jsou tu i jiné pochutinky a záležitosti, které vám na barvě vašeho chrupu moc nepřidají. Sirup proti kašli Chřipkové období je mor. Rýma, bolest v krku a hlavně kašel nás dohání ke kupování farmaceutik,...(Pokračování...)
Přinutíte se k tréninku. Jenže zkončíte a už myslíte na jídlo, které není úplně dobré jíst právě po něm, napijete se úplně blbé tekutiny nebo si jdete dokonce zdřímnout? Ne ne. Tohle opravdu ne!  # 1 Nejezte těžká jídla "Po intenzivním tréninku neopravdu důležité d...(Pokračování...)
Stačí několik jednoduchých opatření a zima bude mít smůlu. Mráz, chlad a vítr devastují nejen pleť (může dojít až na vážné zdra­votní problémy) a vlasy, ale také figuru nebo třeba dobrou náladu. Když se vám podaří udržet se v teple, přežijete samozřejmě chladné měsíce mnohem sn...(Pokračování...)

Mohlo by se Vám líbit

Usnout je pro vás proces minimálně na hodinu? Teď už ne!
Vůbec není důležité, kolik hodin denně spíte, ale jak hluboce usnete, tedy setrváte ve spánkové fázi rytmu delta.
Poradíme vám, jak probudit pleť, vyživit ji a udržovat ji v nepříjemném mrazu a větru krásnou a svěží.
Teď na podzim, kdy na nás útočí chladné počasí, se musíme pořádně ozbrojit! Vyzkoušejte naše rady.
Zamotejte a nechte si zdát. Tyto dva způsoby vám dopomohou k dokonale zamotané hřívě.
Pokud trpíte opary, zbystřete! Tahle bylina vám s tím hravě pomůže.
Přišli jsme na to, co se odehrává ve vaší hlavě.
© 2013 Bauer Media Praha v.o.s., www.stratosfera.net | online inzerce | předplatné časopisů | kontakt
JenProKrásu.cz - Vše, co žena potřebuje vědět, aby byla krásná