Vydáno: 7. 3. 2016  /   Aktualizováno: 7. 3. 2016
Tělo
Jaro je za rohem! Oklepejte přebytečné špeky!
Pět žhavých favoritů pro očistu těla a hubnutí. Opravdu fungují.

Chřest

Málokterá delikatesa je tak zdraví prospěšná jako chřest. Kyselina listová, draslík, vitaminy A, C a K a mnoho dalších. Báječný je také jako zdroj vlákniny, z jednoho šálku chřestu jí získáte 4 g – 14 % denní potřeby. Stogramová porce má pouhých 22 kcal, takže si ho můžete dopřávat, co hrdlo ráčí. Tepelná příprava chřestu patří zpravidla do skupiny nízkokalorických, což je další výhoda. A pozor – nejhodnotnější a nejchutnější úlovky najdete na pultech od poloviny dubna.

Jahody

Určitě jste je viděli v obchodech celou zimu, ale upřímně řečeno – ty většinou nejsou ono. S prvním jarním sluníčkem chutnají mnohem lépe. Šálek jahod má jen 49 kalorií, ovšem spoustu vitaminu C. A když připočítáte ještě 12 % vlákniny, máte několik dobrých důvodů, proč čerstvé jahody nakrájet do ranní porce obilovin, v poledne do ovocného salátu a večer je rozmixovat do osvěžujícího smoothie nápoje.

Rukola

Pikantní lístky podobné pampelišce jsou podle italských kuchařů nejlep­ší hned zjara, kdy je jejich chuť díky chladnějšímu počasí jemnější a mé­ně ostrá. S rukolou nešetřete při přípravě salátů ani těstovin, v podstatě ji můžete přidat téměř všude. Pár natrhaných lístků báječně osvěží váš oblíbený kuřecí salát a celý šálek rukolových lístků má zanedbatelné 4 kalorie! Stejně jako ostatní listová zelenina je rukola bohatou zásobárnou kyseliny listové a vitaminu A a C. ‚Céčka‘ obsahuje dokonce víc než ostatní druhy zelených salátů.

Artyčok

Možná to není zrovna fešák na pohled, ale uvnitř skrývá poklad. Funguje jako afrodiziakum, osvěžovač dechu, dokonce je to přírodní deodorant. A jeden střední artyčok znamená 25 kalorií a žádný tuk! Zdroj hořčíku a dalších minerálů dostane do formy nejen vaše tělo, ale i pleť, nehty a vlasy. Vybírejte si kousky s tmavě zelenými lalůčky a pevně sevřenými listy. Stačí je očistit, odstranit ostré listy a stonek, zakápnout citronovou šťávou kvůli zacho­vání barvy, marinovat ve vašem oblíbeném oleji a podávat s octovým dresinkem jako zdravý předkrm.

Kapradiny

Dopřejte si trochu exotiky. Aktuálním dietním favoritem se staly mla-dé výhonky kapradiny pérovník pštrosí. Pokud je např. na dovolené za oceánem na trhu seženete, spotřebujte je do dvou dnů. Nezvyklá pochout­ka má minimum kalorií, ale stejně bílkovin jako vajíčko. Listy oblanšírujte nebo připravte v páře a podávejte s dresinkem.


Foto: shutterstock

Další články z rubriky

Že se vrátily devadesátky? Tak trochu! Pokud jde o piercing - rozhodně! Na hromadu kroužků však ani nepomyslete. Ty už jsou opravdu pasé. Kombinujte růžné tvary a kovy. Pusťte se do promíchání rozdílných stylů. Vaše uši se stanou tím nejzajímavějším místem. (Pokračování...)
1. Při čištění zubů stůjte na jedné noze. Posílíte svaly, jimiž udržujete rovnováhu. Pro maximální účinek držte boky ve stejné rovině, jako když stojíte na obou chodidlech. 2. Při telefonování choďte po bytě. Spálíte o 188 kilojoulů víc, než kdybyste se povalovala v křesle. A to je třeba jedna...(Pokračování...)
Palec: Promasírujte si ho, jakmile cítíte únavu, stres, nebo vám hrozí výbuch hněvu Ukazováček: Jeho stimulací odstraníte nervozitu, vyčerpání a rozladěnost Prostředníček: Masáž vám pomůže proti bolestem hlavy, krku, při poruchách spánku. Pomáhá i při hubnutí.  ...(Pokračování...)
Krásná blondýnka Candice Swanepoel natočila video pod hlavičkou Victoria's Secret. Ukazuje trochu jiné posilovací cviky, než které známe. Tedy, zdali nemáte baletní průpravu. Tohle cvíčo je pro vás, pokud mílujete ladné pohyby a funění vám nic neříká. Věřte, že když vydržíte s...(Pokračování...)
Zimu většina idí tráví spíše odpočíváním a dopřáváním si dobrého jídla a pití. A to se občas může zvrtnout v pořádnou žranici. Jenže, co pak?  Co dělat hned: ♦ Rozhýbejte údy, vystartujte na procházku, při které se vám zrychlí tep, takže sp...(Pokračování...)

Mohlo by se Vám líbit

Jeremy Meeks je jedním z nejznámějších lumpů dnešní doby. Tenhle chlápek toho však využil a teď chodí po molech.
Posilka a jóga nejsou zrovna vaši favoriti? Zpevňujte svaly těmito supersnadnými triky a ani si nevšimnete, že posilujete!
Že nevíte, o co jde? Čtěte dál a my vám vše potřebné prozradíme.
Stačí škrtnout jitrničku nebo výpečky a kysané zelí je opravdu skvělým jídlem, které napomáhá ve snaze upustit z polštáře na břiše. Má...
Jaké jídlo udělá vám i vašemu tělu dobře? Je tam i čokoláda;-)
Co jsou tahle cizokrajná semínka zač asi říkat nemusíme. Pokud si je však dopřáváte, využijte jich naplno a nechte je, aby vám...
Změňte strategii a vezměte si na pomoc zeď, třeba ve vašem obýváku.
© 2013 Bauer Media Praha v.o.s., www.stratosfera.net | online inzerce | předplatné časopisů | kontakt
JenProKrásu.cz - Vše, co žena potřebuje vědět, aby byla krásná