Vydáno: 7. 3. 2016  /   Aktualizováno: 7. 3. 2016
Tělo
Jaro je za rohem! Oklepejte přebytečné špeky!
Pět žhavých favoritů pro očistu těla a hubnutí. Opravdu fungují.

Chřest

Málokterá delikatesa je tak zdraví prospěšná jako chřest. Kyselina listová, draslík, vitaminy A, C a K a mnoho dalších. Báječný je také jako zdroj vlákniny, z jednoho šálku chřestu jí získáte 4 g – 14 % denní potřeby. Stogramová porce má pouhých 22 kcal, takže si ho můžete dopřávat, co hrdlo ráčí. Tepelná příprava chřestu patří zpravidla do skupiny nízkokalorických, což je další výhoda. A pozor – nejhodnotnější a nejchutnější úlovky najdete na pultech od poloviny dubna.

Jahody

Určitě jste je viděli v obchodech celou zimu, ale upřímně řečeno – ty většinou nejsou ono. S prvním jarním sluníčkem chutnají mnohem lépe. Šálek jahod má jen 49 kalorií, ovšem spoustu vitaminu C. A když připočítáte ještě 12 % vlákniny, máte několik dobrých důvodů, proč čerstvé jahody nakrájet do ranní porce obilovin, v poledne do ovocného salátu a večer je rozmixovat do osvěžujícího smoothie nápoje.

Rukola

Pikantní lístky podobné pampelišce jsou podle italských kuchařů nejlep­ší hned zjara, kdy je jejich chuť díky chladnějšímu počasí jemnější a mé­ně ostrá. S rukolou nešetřete při přípravě salátů ani těstovin, v podstatě ji můžete přidat téměř všude. Pár natrhaných lístků báječně osvěží váš oblíbený kuřecí salát a celý šálek rukolových lístků má zanedbatelné 4 kalorie! Stejně jako ostatní listová zelenina je rukola bohatou zásobárnou kyseliny listové a vitaminu A a C. ‚Céčka‘ obsahuje dokonce víc než ostatní druhy zelených salátů.

Artyčok

Možná to není zrovna fešák na pohled, ale uvnitř skrývá poklad. Funguje jako afrodiziakum, osvěžovač dechu, dokonce je to přírodní deodorant. A jeden střední artyčok znamená 25 kalorií a žádný tuk! Zdroj hořčíku a dalších minerálů dostane do formy nejen vaše tělo, ale i pleť, nehty a vlasy. Vybírejte si kousky s tmavě zelenými lalůčky a pevně sevřenými listy. Stačí je očistit, odstranit ostré listy a stonek, zakápnout citronovou šťávou kvůli zacho­vání barvy, marinovat ve vašem oblíbeném oleji a podávat s octovým dresinkem jako zdravý předkrm.

Kapradiny

Dopřejte si trochu exotiky. Aktuálním dietním favoritem se staly mla-dé výhonky kapradiny pérovník pštrosí. Pokud je např. na dovolené za oceánem na trhu seženete, spotřebujte je do dvou dnů. Nezvyklá pochout­ka má minimum kalorií, ale stejně bílkovin jako vajíčko. Listy oblanšírujte nebo připravte v páře a podávejte s dresinkem.


Foto: shutterstock

Další články z rubriky

Milujete italskou kuchyni? Teď nastal ten pravý čas jí absolutně propadnout! Kromě toho, že je středomořská strava lehká a tím i lepší pro vaše tělo, může dlouhodobě ovlivňovat vaše psychické zdraví. Jídlo bohaté na antioxidanty a omega-3 mastné kyseliny blahodárně ovlivňuje vaši náladu....(Pokračování...)
Tvrdí to vědci z britské University of Surrey, kteří zjistili, že stravování za pochodu podporuje sklon k přejídání. Takže až si zase ráno budete chtít dát obloženou housku cestou do práce, připomeňte si, že možná ušetříte čas, ale už ne centimetry v pase!(Pokračování...)
1. Poznejte riziko Na melanom (zhoubný nádor kůže) by si měli dávat pozor hlavně jedinci se světlejší pokožkou a velkým množstvím znamének. „Ale až desetkrát vyšší riziko vzniku melanomu mají ti, u kterých byl melanom již v minulosti diagnostikovaný nebo pokud melanomem onemocněl někdo z rodiny,...(Pokračování...)
Prý více než 80 milionů lidí trpí chronickým zápachem z úst. Jenže tento nepříjemný odér je povětšinou způsobený množícími se bakteriemi v našich ústech a hlavně špatnou higienou. Až odložíte kartáček, zubní nit a všelijaké mezizubní pomocní...(Pokračování...)
Cvičte vespolek. Ať už si vyberete jakýkoli pohyb, zkuste se domluvit s kamarádkou. Je psychologicky dokázáno, že když do toho půjdete ve dvou, budete mít obě větší motivaci a chuť vydržet. Vybírejte si pohyb, který je vám přirozený. Nikdy se nenuťte do pohybu, který vás nebaví. Když nemáte rytmus v...(Pokračování...)

Mohlo by se Vám líbit

Jak natočit tělo, hlavu a kam s rukama? Jo! To známe. Tohle by vám mohlo pomoct. Vyberte si dvě tři své varianty a máte vystaráno.
242 % - o tolik víc kalorií za celý den spolykáte, pokud sníte snídani, svačinu nebo oběd při chůzi.
Doma vám váha ukazuje nějaké to kilo navíc, k tomu se dostaví stres zajídaný tabulkou Milky.
Jste v takovém shonu, že nemáte na cvičení čas? Můžete cvičit klidně v kanceláři a nikdo si toho ani nevšimne.
Možná je to k nevíře, ale když se naučíte jíst víc, zhubnete a ještě si pročistíte tělo. Poradíme vám, jak na to.
Vyblejskejte svá líčka a ukažte zdravou pleť. Tenhle návod vám ukáže, jak na to!
„Zmenšete se“ o několik kilogramů během minuty. Třeba jen na jeden večer...
© 2013 Bauer Media Praha v.o.s., www.stratosfera.net | online inzerce | předplatné časopisů | kontakt
JenProKrásu.cz - Vše, co žena potřebuje vědět, aby byla krásná