Vydáno: 4. 2. 2016  /   Aktualizováno: 4. 2. 2016
Tělo
Nedělejte při cvičení zbytečné chyby
Osobní trenérka vysvětluje, jak se chytře vyhnete častým chybám při cvičení.

Při cvičení pijte
Během cvičení nezapomínejte doplňovat vypocené tekutiny. Stačí voda bez bublinek. Dočerpat vitaminy a minerály, které z těla při námaze odcházejí, můžete i iontovým nápojem. Dodá vám energii, takže vydržíte déle posilovat. Urychluje také regeneraci.

Posilujte maximálně hodinu
Během své práce spalují svaly glykogen z jídla, které jste před cvičením snědla. Zhruba po hodině ale tyto zásoby dojdou a tělo začíná ubírat energii přímo ze svaloviny. Vaše námaha má pak opačný účinek. Důležitý je odpočinek. Velké svaly potřebují na regeneraci 48 hodin, malé 36 hodin. Proto neposilujte každý den.

Jezte před tréninkem
Před posilováním nevynechávejte jídlo a zhruba hodinu až hodinu a půl před cvičením se najezte. Nedávejte si nic těžkého, aby se vám neudělalo špatně. Volte sacharidy. K snídani nejlépe poslouží cereálie, k obědu těstoviny.

Nespoléhejte pouze na pohyb
Pokud se každý den oddáváte aerobiku, jízdě na kole nebo běhu a neprokládáte to žádným posilováním, tělo začne ochabovat. Tento pohyb sice spaluje energii, ale nejdřív z jídla, potom ze svaloviny a teprve nakonec z podkožních tuků. Nejlepším spalovačem jsou proto svaly. Čím víc jich máte, tím rychlejší máte metabolismus a můžete víc jíst. Proto je dobré jeden den posilovat a druhý cvičit aerobik nebo běhat.

Posilujte zahřáté svaly
Abyste se při cvičení nezranila, posilujte jenom prohřáté svaly. Před cvičením i po něm rozhodně nevynechávejte protažení. Pro vytvarování postavy platí, že pro dolní partie (břicho, hýždě, stehna) jsou vhodnější lehčí činky a větší počet opakování cviku. Horní části těla prospějí těžší závaží a méně opakování. Přestávky mezi sadami si dělejte co nejkratší.

Autor: jpk

Další články z rubriky

Milujete italskou kuchyni? Teď nastal ten pravý čas jí absolutně propadnout! Kromě toho, že je středomořská strava lehká a tím i lepší pro vaše tělo, může dlouhodobě ovlivňovat vaše psychické zdraví. Jídlo bohaté na antioxidanty a omega-3 mastné kyseliny blahodárně ovlivňuje vaši náladu....(Pokračování...)
Tvrdí to vědci z britské University of Surrey, kteří zjistili, že stravování za pochodu podporuje sklon k přejídání. Takže až si zase ráno budete chtít dát obloženou housku cestou do práce, připomeňte si, že možná ušetříte čas, ale už ne centimetry v pase!(Pokračování...)
1. Poznejte riziko Na melanom (zhoubný nádor kůže) by si měli dávat pozor hlavně jedinci se světlejší pokožkou a velkým množstvím znamének. „Ale až desetkrát vyšší riziko vzniku melanomu mají ti, u kterých byl melanom již v minulosti diagnostikovaný nebo pokud melanomem onemocněl někdo z rodiny,...(Pokračování...)
Prý více než 80 milionů lidí trpí chronickým zápachem z úst. Jenže tento nepříjemný odér je povětšinou způsobený množícími se bakteriemi v našich ústech a hlavně špatnou higienou. Až odložíte kartáček, zubní nit a všelijaké mezizubní pomocní...(Pokračování...)
Cvičte vespolek. Ať už si vyberete jakýkoli pohyb, zkuste se domluvit s kamarádkou. Je psychologicky dokázáno, že když do toho půjdete ve dvou, budete mít obě větší motivaci a chuť vydržet. Vybírejte si pohyb, který je vám přirozený. Nikdy se nenuťte do pohybu, který vás nebaví. Když nemáte rytmus v...(Pokračování...)

Mohlo by se Vám líbit

Doma vám váha ukazuje nějaké to kilo navíc, k tomu se dostaví stres zajídaný tabulkou Milky.
Čím dál víc lidí cvičí doma a v přírodě. My víme, proč je lepší vyměnit upocenou posilovnu za příjemnější domov a čerstvý vzduch!
Tento rychlý a jednoduchý workout pomůže vaše nožky i břišáky dostat do formy a velice zábavnou formou.
Jste v takovém shonu, že nemáte na cvičení čas? Můžete cvičit klidně v kanceláři a nikdo si toho ani nevšimne.
Návrháři ji milují, kamarádí s Gigi Hadid a Carou Delevingne a teď prozradila své oblíbené líčení i krášlící triky a zásady.
Pravidelně cvičíte, jíte zdravě a váha se pořád nechce hnout? Zjistili jsme, kde může být chyba...
Aby byly oči zdravé, nestačí jen civění do počítače a telefonu. Měli bychom cvičit a věřte, že to klidně můžete zahrnout do všedních...
© 2013 Bauer Media Praha v.o.s., www.stratosfera.net | online inzerce | předplatné časopisů | kontakt
JenProKrásu.cz - Vše, co žena potřebuje vědět, aby byla krásná