Vydáno: 4. 2. 2016  /   Aktualizováno: 4. 2. 2016
Tělo
Nedělejte při cvičení zbytečné chyby
Osobní trenérka vysvětluje, jak se chytře vyhnete častým chybám při cvičení.

Při cvičení pijte
Během cvičení nezapomínejte doplňovat vypocené tekutiny. Stačí voda bez bublinek. Dočerpat vitaminy a minerály, které z těla při námaze odcházejí, můžete i iontovým nápojem. Dodá vám energii, takže vydržíte déle posilovat. Urychluje také regeneraci.

Posilujte maximálně hodinu
Během své práce spalují svaly glykogen z jídla, které jste před cvičením snědla. Zhruba po hodině ale tyto zásoby dojdou a tělo začíná ubírat energii přímo ze svaloviny. Vaše námaha má pak opačný účinek. Důležitý je odpočinek. Velké svaly potřebují na regeneraci 48 hodin, malé 36 hodin. Proto neposilujte každý den.

Jezte před tréninkem
Před posilováním nevynechávejte jídlo a zhruba hodinu až hodinu a půl před cvičením se najezte. Nedávejte si nic těžkého, aby se vám neudělalo špatně. Volte sacharidy. K snídani nejlépe poslouží cereálie, k obědu těstoviny.

Nespoléhejte pouze na pohyb
Pokud se každý den oddáváte aerobiku, jízdě na kole nebo běhu a neprokládáte to žádným posilováním, tělo začne ochabovat. Tento pohyb sice spaluje energii, ale nejdřív z jídla, potom ze svaloviny a teprve nakonec z podkožních tuků. Nejlepším spalovačem jsou proto svaly. Čím víc jich máte, tím rychlejší máte metabolismus a můžete víc jíst. Proto je dobré jeden den posilovat a druhý cvičit aerobik nebo běhat.

Posilujte zahřáté svaly
Abyste se při cvičení nezranila, posilujte jenom prohřáté svaly. Před cvičením i po něm rozhodně nevynechávejte protažení. Pro vytvarování postavy platí, že pro dolní partie (břicho, hýždě, stehna) jsou vhodnější lehčí činky a větší počet opakování cviku. Horní části těla prospějí těžší závaží a méně opakování. Přestávky mezi sadami si dělejte co nejkratší.

Autor: jpk

Další články z rubriky

Nahradí totiž nejen hydratační a oční krém, ale dokonce i odličovač, gel na holení nebo zklidňující krém. Máte rozpraskané rty nebo vysušené vlasy? Kokosový olej jim dodá ztracenou vláhu. A pokud ho smícháte s plážovým pískem nebo hrubým cukrem, může vám...(Pokračování...)
Letní hic je občas velmi vyčerpávající. Proto se starejte o své tělo o trochu pečlivěji, než v jiném ročním období. Hydratujte jak zvenku, tak zevnitř. A vyzkoušejte místo ranní i polední kávy změnu ve formě Matcha čaje. Umí povzbudit, je plný antioxidantů, překvapí vysokým obsahem vl...(Pokračování...)
ZÁZVOR Jak vám prospěje: • urychluje trávení • zásobí tělo až čtyřiceti různými antioxidanty, které chrání buňky před stárnutím a rakovinou • čaj ze zázvoru má všestranné léčivé účinky Co dochutí: • ryby a mořské plody • maso, drůbež a...(Pokračování...)
Tatérka Pis Saro vytváří úchvatné romantické obrazy inspirované přírodou. Její styl ukazuje rostliny ve velmi reálné kresbě. Umí si vyhrát s tolika detaily a barvami, že je dílo opravdu skvostné. Sama květiny miluje a pozorně se na ně dívá tak, aby si zapamatovala každý z malinkat...(Pokračování...)
Ať už se snažíte zhubnout, nebo prostě nechcete tloustnout, můžou tyto velmi kalorické koktejly vykolejit vaši váhu, a to směrem nahoru! Míchané koktejly jsou většinou plné různého tvrdého alkoholu a hodně hodně cukru. Mudslide Tento klasický koktejl je v podstatě mastný a sladký nápoj s přidaným...(Pokračování...)

Mohlo by se Vám líbit

Pokud bojujete s povoleným zadkem a stehny, tohle nabušené video vám s tím pomůže.
Doma vám váha ukazuje nějaké to kilo navíc, k tomu se dostaví stres zajídaný tabulkou Milky.
Čím dál víc lidí cvičí doma a v přírodě. My víme, proč je lepší vyměnit upocenou posilovnu za příjemnější domov a čerstvý vzduch!
Tento rychlý a jednoduchý workout pomůže vaše nožky i břišáky dostat do formy a velice zábavnou formou.
Jste v takovém shonu, že nemáte na cvičení čas? Můžete cvičit klidně v kanceláři a nikdo si toho ani nevšimne.
Návrháři ji milují, kamarádí s Gigi Hadid a Carou Delevingne a teď prozradila své oblíbené líčení i krášlící triky a zásady.
Pravidelně cvičíte, jíte zdravě a váha se pořád nechce hnout? Zjistili jsme, kde může být chyba...
© 2013 Bauer Media Praha v.o.s., www.stratosfera.net | online inzerce | předplatné časopisů | kontakt
JenProKrásu.cz - Vše, co žena potřebuje vědět, aby byla krásná