Vydáno: 6. 3. 2014  /   Aktualizováno: 6. 3. 2014
Tělo
Co tělu chybí, když se děje...
Víme, co stojí za chutí na sladké, blbou pamětí nebo oteklým obličejem.

Když tělu v potravě chybí určité látky, začne si o ně říkat tím, že na jejich nedostatek upozorňuje. Jenže ne vždycky bohužel pochopíme, jaký vzkaz nám tělo vlastně vysílá. Podívejte, jakými příznaky se nejčastěji hlásí, že byste měli do svého jídelníčku přidat víc konkrétních dobrot.

1. Nedaří se vám hubnout
Co tělu chybí: esenciální mastné kyseliny (jsou to látky, které si tělo neumí samo vytvořit. Nacházejí se v některých tučných potravinách, kterým se při dietě možná zkoušíš vyhýbat, jenže ve výsledku je tělo hodně potřebuje ke správnému fungování - takže vaše snaha zhubnout se míjí účinkem.) a vitamíny
Kde je získat: jezte lněné semena (je ale třeba je důkladně rozkousat, aby z nich tělo získalo užitek), sojový a řepkový olej, konopný olej, dýňová semena, slunečnicová semena, listovou zeleninu (saláty), vlašské ořechy, mrkev a lososa

2. Vaše tělo zadržuje moc vody, otékají vám prsty, nohy nebo obličej
Co chybí: ve skutečnosti jde o nerovnováhu mezi draslíkem, fosforem a sodíkem
Kde ty látky získat: jezte kokos, olivy, broskve, švestky, fíky, mandle, vlašské ořechy, špenát, koriandr, lněné semínko a případně i potravinové doplňky (čerpat tyhle látky ze stravy je ale efektivnější)

3. Šílené choutky na sladké
Co chybí: nedosatatek chromu
Kde ho získat: kupujte si celozrnné pečivo, celozrnou rýži, těstoviny nebo cel. kuskus, vločky, ořechy, zrní, banán, špenát, mrkev, případně zkuste i nějaké doplňky s chromem

4. Míváte křeče a pobolívá vás hlava
Co chybí: draslík a hořčík
Kde to získat: banány, ječmen, kukuřice, mango, broskve, třešně, pomeranče a minerální vody

5. Míváte střevní potíže, býváte plynatá a často se nadýmáte
Co chybí: živé lactobacilly
Kde to získat: zakysaná smetana, opravdu kvalitní živý jogurt, miso (třeba v miso polévkách - prodávají japonské restaurace nebo obchody se zdravou výživou), yakult (japonské probiotické mléko - prodávají obchody se zdravou výživou)

6. Špatná paměť
Co chybí: acetylcholin, inositol
Kde získat: sojový lecitin (bývá přidáván do pečiva, aby ho zjemňoval. Označuje se jako E322 - ne všechna éčka jsou totiž špatná! - a jde o velmi prospěšnou látku, která pomáhá snižovat cholesterol, zrychlovat metabolismus a regenerovat tělo po sportu i třeba detoxikovat játra a pročišťovat cévy), vaječný žloutek + případně potravinové doplňky

7. Hypotyreóza (způsobuje zvýšení tělesné hmotnosti bez zjevného důvodu)
Co chybí: jód Kde získat: mořské řasy, mrkev, kvalitní oleje, hrušky, ananas, mořské ryby a mořské soli

8. Lámavé vlasy a slabé nehty
Co chybí: kolagen
Kde ho získat: ryby, vejce, libové maso, želatina + doplňky s kolagenem

9. Slabost, malátnost, nevolnost
Co chybí: vitamíny A, C, E a železa
Kde získat: zelenina (čerstvá i šetrně - v páře - uvařená), ovoce, libové maso a doplňky

10. Vysoký obsah cholesterolu a triglyceridů
Co chybí: Omega 3 a 6 mastné kyseliny
Kde získat: sardinky, losos, avokádo, olivový olej

Autor: jpk m

Další články z rubriky

Kde hledat inspiraci? - Propátrejte Instagram (zamiřte třeba na @Tattoos_Of_Instagram a @TattooInkspiration). - Obrázek by měl mít nějaký význam a měl by působit nadčasově. Čím větší smysl totiž pro vás bude mít, tím menší je pravděpodobnost, že své ozdoby budete jednou litovat. - Co takhle si zkusit ornament...(Pokračování...)
Jaký je vlastně rozdíl mezi deodorantem a antiperspirantem? Deodorant pocení nezabraňuje. I přesto, že může pot lehce pohlcovat, zbavuje vás hlavně nepříjemného odéru – buď bakterie způsobující zápach rovnou zabíjí, nebo jejich pach prostě překryje vůní. Pouze antiperspirant umí pocení zastavit....(Pokračování...)
Depilace v salonu chyba č. 1 Zapomněla jste, že jste objednaná do salonu, a oholila se. Jestli chcete z tohohle chlupatého masakru vyváznout s hladkou kůží, musí být váš porost nejméně šest milimetrů dlouhý. Je-li kratší, nepřilne k vosku a nepůjde vytrhnout. Vy si vytrpíte svoje, ale on bude vesele dál...(Pokračování...)
Tetování je vaší vášní nebo jen pokukujete po tom správném místě? A co ucho? Tetování na tomhle místě se stalo celosvětovým trendem. Ale není jen tak pro něhoho. Pokud jde totiž o obličej a části, které na něj navazují, není tvoření takové parády zrovna...(Pokračování...)
Nemusíte posilovat ruce, břicho, zadek a nohy zvlášť. Stačí, když si najdete jednu pozici, která to udělá všechno naráz. Takovou je plank. Když ho budete provádět poctivě a správně, posílíte nejen břicho, ale i záda, paže, zadek i nohy. Buďte na loktech a špičkách nohou. Dodržujte rovnou linii těla a...(Pokračování...)

Mohlo by se Vám líbit

Škrundání, kručení v břiše nebo křeče…Víme, co si máte naložit na talíř, abyste tomuhle všemu předešla, a zachránila si tak kůži nejen...
Smíte mít při dietě hlad? Přicházíme s průlomovými zprávami ohledně hubnutí.
Cítíte se občas ráno skleslá, jako když z vás někdo v noci vyndal baterky? Jděte si zaběhat!
K létu je to sice ještě kousek, ale nic se nemá zanedbat. A to nemluvě o výběru plavek. Obchody se plní letním zbožím, tak nastartujte...
Velikonoce se blíží a s nimi i hromada vajec natvrdo. Vyzkoušejte tenhle salát, který je plný vitamínů a nebudete se ho moci nabažit!
Že to nejde? Tak zkuste tyhle jednoduché věci a uvidíte.
Až zjistíte, co všechno umí a jak vám pomůže, tuhle košťálovinu si prostě zamilujete!
© 2013 Bauer Media Praha v.o.s., www.stratosfera.net | online inzerce | předplatné časopisů | kontakt
JenProKrásu.cz - Vše, co žena potřebuje vědět, aby byla krásná