Vydáno: 20. 1. 2016  /   Aktualizováno: 20. 1. 2016
Zdraví
18 tipů, jak žít zdravěji
Stejně jste si chtěla dát nějaké předsevzetí, že jo? A dodržet tahle vás moc sil stát nebude. Zato vám prospějí!

1. Čím víc pokojových rostlin vám v květináčích roste, tím jste klidnější. Tip: Jestli býváte často pryč, pořiďte si kaktusy – nemusejí se tak často zalévat.

2. Dopřejte kštici výživu. Vaše hříva je z 90 % tvořena bílkovinou keratin, která se skládá z důležitých aminokyselin. Pokud v těle tyhle aminokyseliny scházejí, můžete se potýkat s padáním nebo lámáním vlasů či třepením konečků. Naštěstí se dá sáhnout po potravinových doplňcích, ze kterých živiny načerpáte. Tip: renevalneo.cz

3. Dopujte se kakaovými boby. Dva hrnky horké čokolády denně vám při pravidelné konzumaci zlepší prokrvení a okysličení mozku. Nejenže budete bystřejší a zlepšíte si paměť, ale navíc se chráníte před Alzheimerovou chorobou. Ale pozor, svému organismu děláte dobře jedině v případě, že je váš horký nápoj připravený ze skutečné tmavé čokolády roztavené v mléce – a úplně bez cukru! Tip: choco-cafe.cz

4. Jezte víc zeleniny. Mimochodem, Češi jsou v její spotřebě třetí nejhorší v Evropě (míň zeleniny jedí už jen Švédi a Islanďané). Inspirace: Kniha Salátový bar, Sara Lewisová. Je plná rozmanitých receptů z celého světa (Slovart, 249 Kč).

5. Vypijte denně jedno smoothie. Anebo dvě. V podobě lahodného drinku do sebe snadno dostanete pět porcí ovoce a zeleniny.

6. Dodržujte pitný režim. Co třeba cestou do práce místo kávy z kelímku upíjet minerálku z veselé lahve?

7. Běhejte pružně. V dobře odpružených a měkkých běžeckých botách se budete vznášet jako na křídlech. Zkuste vklouznout třeba do tenisek Skechers Flex Appeal – Floral Bloom, které zdobí tropické motivy. „Mám strašně moc párů Skechers. Jsou opravdu hodně, hodně pohodlné!“ – Demi Lovato

8. Životabudič, jaký teď frčí? Semínka šalvěje hispánské neboli chia. Když je namočíte do vody, navážou na sebe vodu a vytvoří měkké gelové kuličky, které připomínají kaviár. Tahle přírodní energetická bomba se hodí do dezertů, salátů, pečiva nebo cereálií a dokáže ustálit hladinu cukru v krvi, čímž vás zbaví chuti na sladké!

9. Cestujte se sluchátky. Podle průzkumu newyorské Mount Sinai School of Medicine se společně s délkou trasy, kterou musíte dojíždět do práce, zvyšuje riziko poruch spánku, zvýšení krevního tlaku nebo hladiny cukru v krvi. Stres z cestování naštěstí můžete zmírnit. Stačí si do uší pustit povznášející muziku!

10. Vždycky snídejte. Vystartovat do práce jen s čtvrtlitrem kávy v žaludku je chyba, varují experti přes výživu. Schválně si ráno spočítejte, před kolika hodinami jste naposledy jedla. Po tolika hodinách bez jídla mozek potřebuje glukózu, aby se vzchopil a mohl začít fungovat na plný výkon. Tip: Spoustu nápadů na zdravá jídla, která vás udrží fit po celé dopoledne, najdete v knížce Snídaně u Florentýny (vydavatelství Jana Florentýna Zatloukalová, 499 Kč).

Tip! Když se v práci stane něco stresujícího, dejte si krátkou pauzu. Místo abyste si v e-mailu postěžovala na kolegyni, radši na sebe hoďte kabát a obejděte blok. Pohyb je nejen nejúčinnější zabiják stresu, ale také vám vdechne nadhled.

11. Zkuste jógu. Třeba herečka Kate Beckinsale tvrdí: „Pro mě je každodenní cvičení jógy úplně klíčové. Úžasně působí na tělo, ale taky vás zklidní a uvolní.“

12. Zvládněte zimní trénink. Na pěší túry, svižné procházky nebo běžecké kolečko po parku vyrážejte bez ohledu na rozmary počasí. Při oblékání ovšem dodržujte následující zásady:
* Vrstvěte oblečení. Jednotlivé vrstvy pak můžete postupně odkládat podle toho, jak se v tréninku zahřejete.
* Mějte s sebou náhradní úbor. Pokud je to jen trochu možné, na závěr tréninku ještě před protažením se převlékněte do suchého. Předejdete tak nachlazení.
* Myslete na doplňky. V teple by měla být i hlava a ruce, takže určitě nenechávejte doma čepici a rukavice.

13. Nemůžete usnout? Jestli vám do ložnice pronikají zvuky od sousedů nebo z ulice, zkuste uléhat za zvuku oceánu nebo třeba deštného pralesa. Uvolňující nahrávky koupíte třeba na relaxacni-hudba.cz.
Věděla jste, že… ženy mívají problémy se spánkem častěji než jejich milenci, tvrdí vědci z americké National Sleep Foundation.

14. Používejte parfém, který vám zlepší náladu. Například pod názvem Kenzo Totem se prodávají hned tři vůně: ovocná, květinová a dřevitá. Všechny přitom symbolizují svěží drzost a radost ze života. Obdarujte se tou, která vám sedne nejvíc. Kenzo Totem, EdT,  50 ml za 1610 Kč, exkluzivně v síti parfumerií Marionnaud

15. Roztřiďte si věci, vyčistíte si tím i mysl! Pomůžou vám hezké úložné boxy.

16. Vyměňte pestré povlečení za jednobarevné v uklidňujících tónech (za barvu nejvíc lahodící spánku se považuje modrá). I drobná změna může přispět k pocitu uvolnění před spaním.

17. Vybavte si kuchyň. Pojídání ovoce bude ještě stylovější, pokud si vezmete k ruce chytrá udělátka, jako je třeba kráječ na banán. Plátky vykouzlí během vteřiny a vy si je můžete přidat do jogurtu nebo cereálií.

18. Ulovte ten správný polštář. Protože jestliže jeho výběru nevěnujete pozornost, můžete si vykoledovat bolesti hlavy nebo zad. Tohle si pamatujte:
* Velký polštář nesvědčí páteři. Abyste měla při ležení na boku páteř v rovině, měla by hrana polštáře končit těsně nad vaším ramenem.
* Krční páteři prospěje takzvaný anatomický polštář, který má tužší nosnou část pod krkem a měkkou pod hlavou.
* Pokud  spíte převážně na zádech, poohlédněte se spíš po nižším polštáři.

Autor: Cosmoplitan
Foto: shutterstock

Další články z rubriky

„Zatímco jiné ženy řeší, kolikrát se za noc ,udělaly‘, já mám jednoduché počty. Při sexu jsem zažila orgasmus jednou jedinkrát v životě. Poprvé a (zatím) naposledy! Od té doby už devět let nic. Vystřídala jsem různé polohy, různé techniky, různé milence. A výsledek? V...(Pokračování...)
„Nemohla jsem dýchat, mluvit, hýbat se. Myslela jsem, že umřu,“ svěřila se zpěvačka Avril Lavigne poté, co se přede dvěma lety léčila s lymskou boreliózou. „Byl to boj. Doktoři mi nejdřív říkali, že jsem hypochondr, a odmítali mě vyšetřit. O té nemoci jsem si musela zjistit všechno úplně sama.“...(Pokračování...)
Zeleninový salát s tofu Kolagen je látka, která podporuje regeneraci a zářivý vzhled kůže. A věděla jste, že tenhle zázrak najdete v obyčejném tofu? Ústřice O jejich afrodiziakálních účincích jste už nejspíš slyšela. A co informace, že díky zvýšenému obsahu zinku v...(Pokračování...)
Probudíte se, natočíte vlažnou vodu a vymačkáte šťávu z půlky čerstvého citrónu. Že si to nedokážete představit? Tyhle fakta vás třeba přesvědčí. Vyplachuje toxiny Nemusíte dodržovat detoxy plné hladu a přemlouvání. Jedna sklenice teplé vody s citrónem každé ráno vám...(Pokračování...)
Pro to, abyste si užívala zábavné a divoké hrátky s partnerem, nemusíte nepřirozeně ohýbat páteř, ani krmit šuplík nočního stolku pouty, gumovými roubíky a vrnícími pomůckami! Schválně si vybavte svoje nejvýbušnější zážitky. Dost možná vám dojde,...(Pokračování...)

Mohlo by se Vám líbit

Jaro je tu a s ním i nekonečně odšťavňování plné zdraví a svěžesti. Naučte se tento jednoduchý džus a dopujte jim své tělo a pleť...
Pokud bojujete s povoleným zadkem a stehny, tohle nabušené video vám s tím pomůže.
242 % - o tolik víc kalorií za celý den spolykáte, pokud sníte snídani, svačinu nebo oběd při chůzi.
Doma vám váha ukazuje nějaké to kilo navíc, k tomu se dostaví stres zajídaný tabulkou Milky.
Čím dál víc lidí cvičí doma a v přírodě. My víme, proč je lepší vyměnit upocenou posilovnu za příjemnější domov a čerstvý vzduch!
Vajíčka jsou perfektní surovinou na snídani. Ta míchaná patři mezi nejrychlejší a nejjednodušší úpravu. Naučte se je dělat božská!
Tento rychlý a jednoduchý workout pomůže vaše nožky i břišáky dostat do formy a velice zábavnou formou.
© 2013 Bauer Media Praha v.o.s., www.stratosfera.net | online inzerce | předplatné časopisů | kontakt
JenProKrásu.cz - Vše, co žena potřebuje vědět, aby byla krásná