Vydáno: 20. 1. 2016  /   Aktualizováno: 20. 1. 2016
Zdraví
18 tipů, jak žít zdravěji
Stejně jste si chtěla dát nějaké předsevzetí, že jo? A dodržet tahle vás moc sil stát nebude. Zato vám prospějí!

1. Čím víc pokojových rostlin vám v květináčích roste, tím jste klidnější. Tip: Jestli býváte často pryč, pořiďte si kaktusy – nemusejí se tak často zalévat.

2. Dopřejte kštici výživu. Vaše hříva je z 90 % tvořena bílkovinou keratin, která se skládá z důležitých aminokyselin. Pokud v těle tyhle aminokyseliny scházejí, můžete se potýkat s padáním nebo lámáním vlasů či třepením konečků. Naštěstí se dá sáhnout po potravinových doplňcích, ze kterých živiny načerpáte. Tip: renevalneo.cz

3. Dopujte se kakaovými boby. Dva hrnky horké čokolády denně vám při pravidelné konzumaci zlepší prokrvení a okysličení mozku. Nejenže budete bystřejší a zlepšíte si paměť, ale navíc se chráníte před Alzheimerovou chorobou. Ale pozor, svému organismu děláte dobře jedině v případě, že je váš horký nápoj připravený ze skutečné tmavé čokolády roztavené v mléce – a úplně bez cukru! Tip: choco-cafe.cz

4. Jezte víc zeleniny. Mimochodem, Češi jsou v její spotřebě třetí nejhorší v Evropě (míň zeleniny jedí už jen Švédi a Islanďané). Inspirace: Kniha Salátový bar, Sara Lewisová. Je plná rozmanitých receptů z celého světa (Slovart, 249 Kč).

5. Vypijte denně jedno smoothie. Anebo dvě. V podobě lahodného drinku do sebe snadno dostanete pět porcí ovoce a zeleniny.

6. Dodržujte pitný režim. Co třeba cestou do práce místo kávy z kelímku upíjet minerálku z veselé lahve?

7. Běhejte pružně. V dobře odpružených a měkkých běžeckých botách se budete vznášet jako na křídlech. Zkuste vklouznout třeba do tenisek Skechers Flex Appeal – Floral Bloom, které zdobí tropické motivy. „Mám strašně moc párů Skechers. Jsou opravdu hodně, hodně pohodlné!“ – Demi Lovato

8. Životabudič, jaký teď frčí? Semínka šalvěje hispánské neboli chia. Když je namočíte do vody, navážou na sebe vodu a vytvoří měkké gelové kuličky, které připomínají kaviár. Tahle přírodní energetická bomba se hodí do dezertů, salátů, pečiva nebo cereálií a dokáže ustálit hladinu cukru v krvi, čímž vás zbaví chuti na sladké!

9. Cestujte se sluchátky. Podle průzkumu newyorské Mount Sinai School of Medicine se společně s délkou trasy, kterou musíte dojíždět do práce, zvyšuje riziko poruch spánku, zvýšení krevního tlaku nebo hladiny cukru v krvi. Stres z cestování naštěstí můžete zmírnit. Stačí si do uší pustit povznášející muziku!

10. Vždycky snídejte. Vystartovat do práce jen s čtvrtlitrem kávy v žaludku je chyba, varují experti přes výživu. Schválně si ráno spočítejte, před kolika hodinami jste naposledy jedla. Po tolika hodinách bez jídla mozek potřebuje glukózu, aby se vzchopil a mohl začít fungovat na plný výkon. Tip: Spoustu nápadů na zdravá jídla, která vás udrží fit po celé dopoledne, najdete v knížce Snídaně u Florentýny (vydavatelství Jana Florentýna Zatloukalová, 499 Kč).

Tip! Když se v práci stane něco stresujícího, dejte si krátkou pauzu. Místo abyste si v e-mailu postěžovala na kolegyni, radši na sebe hoďte kabát a obejděte blok. Pohyb je nejen nejúčinnější zabiják stresu, ale také vám vdechne nadhled.

11. Zkuste jógu. Třeba herečka Kate Beckinsale tvrdí: „Pro mě je každodenní cvičení jógy úplně klíčové. Úžasně působí na tělo, ale taky vás zklidní a uvolní.“

12. Zvládněte zimní trénink. Na pěší túry, svižné procházky nebo běžecké kolečko po parku vyrážejte bez ohledu na rozmary počasí. Při oblékání ovšem dodržujte následující zásady:
* Vrstvěte oblečení. Jednotlivé vrstvy pak můžete postupně odkládat podle toho, jak se v tréninku zahřejete.
* Mějte s sebou náhradní úbor. Pokud je to jen trochu možné, na závěr tréninku ještě před protažením se převlékněte do suchého. Předejdete tak nachlazení.
* Myslete na doplňky. V teple by měla být i hlava a ruce, takže určitě nenechávejte doma čepici a rukavice.

13. Nemůžete usnout? Jestli vám do ložnice pronikají zvuky od sousedů nebo z ulice, zkuste uléhat za zvuku oceánu nebo třeba deštného pralesa. Uvolňující nahrávky koupíte třeba na relaxacni-hudba.cz.
Věděla jste, že… ženy mívají problémy se spánkem častěji než jejich milenci, tvrdí vědci z americké National Sleep Foundation.

14. Používejte parfém, který vám zlepší náladu. Například pod názvem Kenzo Totem se prodávají hned tři vůně: ovocná, květinová a dřevitá. Všechny přitom symbolizují svěží drzost a radost ze života. Obdarujte se tou, která vám sedne nejvíc. Kenzo Totem, EdT,  50 ml za 1610 Kč, exkluzivně v síti parfumerií Marionnaud

15. Roztřiďte si věci, vyčistíte si tím i mysl! Pomůžou vám hezké úložné boxy.

16. Vyměňte pestré povlečení za jednobarevné v uklidňujících tónech (za barvu nejvíc lahodící spánku se považuje modrá). I drobná změna může přispět k pocitu uvolnění před spaním.

17. Vybavte si kuchyň. Pojídání ovoce bude ještě stylovější, pokud si vezmete k ruce chytrá udělátka, jako je třeba kráječ na banán. Plátky vykouzlí během vteřiny a vy si je můžete přidat do jogurtu nebo cereálií.

18. Ulovte ten správný polštář. Protože jestliže jeho výběru nevěnujete pozornost, můžete si vykoledovat bolesti hlavy nebo zad. Tohle si pamatujte:
* Velký polštář nesvědčí páteři. Abyste měla při ležení na boku páteř v rovině, měla by hrana polštáře končit těsně nad vaším ramenem.
* Krční páteři prospěje takzvaný anatomický polštář, který má tužší nosnou část pod krkem a měkkou pod hlavou.
* Pokud  spíte převážně na zádech, poohlédněte se spíš po nižším polštáři.

Autor: Cosmoplitan
Foto: shutterstock

Další články z rubriky

Lehnete včas do postele, ale stejně nemůžete usnout a hodinu se převalujete? Tyhle maličkosti by vám mohly pomoct v tom, jak upadnout do hlubokého spánku v maximálně krátkém čase.    Vyhněte se negativním myšlenkám i věcem kolem sebe Klíčem ke klidnému spánku je vytvořit rovnováhu a harmonii v celém...(Pokračování...)
Právě během ní se nejlépe regenerují tělesné i duševní síly. Zajímavé navíc je, že někteří lidé dokážou během jediné hodiny spánku strávit v tomhle stadiu celých 40 minut, jiným se to za celou noc povede maximálně na dvacet minut. Jak si zařídit blažený...(Pokračování...)
Jídlo jako lék - vyzrajte na zdravotní problémy
Oslabená imunita Papája a ostružiny. Jakmile vás začne zrazovat imunitní systém, je třeba posílit funkci střev, které jeho kvalitu ovlivňují nejvíce. Tělo potřebuje dodat vedle vitaminů a stopových prvků i aminokyseliny. Těch má nejvíce papája. Imunitu ale také posilují bioaktivní látky,...(Pokračování...)
„Před usnutím jsem si normálně četla, když mě z ničeho nic popadla neovladatelná vlna úzkosti. Sevřel se mi hrudník a začala jsem se dusit, jako bych se topila. Mým tělem projížděly nepopsatelné křeče a záchvaty paniky. Byla jsem si jistá, že mám infarkt. Hrozně jsem se bála, že umřu!“ vzpomíná...(Pokračování...)
Třeba představa, že s rudými tvářemi a koláči potu v podpaží nevypadáte zrovna sexy? Chyba, protože právě v takových situacích jsou vaše přirozené feromony nejsilnější! A samozřejmě to platí i obráceně. Ne náhodou ta nejvyhlášenější londýnská fitcentra už...(Pokračování...)

Mohlo by se Vám líbit

Jdete si dát pořádně do těla. Jenže to zabijete hned po tom. Poradíme vám, co rozhodně nedělat.
Podzim je vždy ve znamení dýně. Okuste jednoduchý recept, který si zamilujete. Je totiž mňam a nezabere vám moc času.
Teď na podzim, kdy na nás útočí chladné počasí, se musíme pořádně ozbrojit! Vyzkoušejte naše rady.
Za rok tahle energická žena oslaví devadesátiny, ale hormonální hladinu má vyrovnanější než průměrná třicátnice. Jak je to možné a...
Přišel jejich čas. Jablka dozrávají a tenhle jednoduchý recept na sváču nebo snídani musíte vyzkoušet.
Stále ještě nepijete dostatek vody? Třeba vás tyhle důvody už konečně přesvědčí!
Hodí se k masu, k rybě i ke klasickým mexickým nachos. Ale hlavně je neskutečně dobrá a dokonce i zdravá. Tuhle mňamku si zamilujete!
© 2013 Bauer Media Praha v.o.s., www.stratosfera.net | online inzerce | předplatné časopisů | kontakt
JenProKrásu.cz - Vše, co žena potřebuje vědět, aby byla krásná