Vydáno: 12. 9. 2016  /   Aktualizováno: 12. 9. 2016
Zdraví
Pomocníci z přírody, kteří vám dobijí energii
Cítíte se unavení a nechcete hned sahat po kávě a čokoládě? Děláte dobře, sílu můžete načerpat i přírodní cestou.

Hořčík
Magnézium podmiňuje aktivitu asi tří set enzymů, je důležité pro metabolismus sacharidů, tuků i bílkovin, a hraje proto významnou roli při tvorbě a využití energie. Podle výzkumů potřebují lidé s nedostatkem hořčíku při pohybu více kyslíku a jejich srdce bije rychleji. Pak se pochopitelně cítí unavení. Abyste si minerál doplnili, dejte si mandle, lískové oříšky, celozrnné pečivo nebo luštěniny.

Bílkoviny
Nedostatečný příjem proteinů se projeví pocitem vyčerpání, protože tělo nemá sílu na řadu základních procesů. Bílkoviny jsou dlouhodobým zdrojem energie, na rozdíl od cukrů, které vám dodají sílu hned, ale vzpruha zase brzy vyprchá. Nejlepším zdrojem bílkovin jsou drůbeží, rybí a libové červené maso, ořechy, mléko a mléčné výrobky, vejce nebo tofu.

Fazole
Jsou bohatým zdrojem antioxidantů, vlákniny a železa, které je pro získávání energie klíčové. Fazole sice nemají dobrou pověst kvůli tomu, že způsobují nadýmání, pokud si na ně ale budete zvykat postupně, zažívacím potížím se vyhnete. Také platí, že čím tmavší, tím lépe stravitelné.

Semínka Chia
Jde o semínka šalvěje hispánské, která jedli už aztéčtí válečníci na svých výpravách. Obsahují bílkoviny, kvalitní sacharidy, omega-3 mastné kyseliny, řadu antioxidantů, vápník i mnoho dalších minerálů. Výsledek? Příval energie jako po silném espressu.


Foto: shutterstock

Další články z rubriky

„Při práci s notebooky je důležité využívat dynamické změny pozice a úlevové polohy, při kterých se svaly protáhnou a zrelaxují. Při sezení mějte široce rozkročené dolní končetiny, stehna mohou směřovat pod mírným úhlem dolů. Na židli seďte tak, aby se vaše nohy dotýkaly země...(Pokračování...)
Znáte to. V práci jste se chtěla blýsknout novou pouzdrovou sukní, jenže už v tramvaji se vám břicho nafouklo natolik, že byste se nejradši vrátila domů převléknout do tuniky a tepláků. „Co jsem to zase snědla?“ proklínáte se? Stop. Odborníci doporučují, abyste se zamyslela spíš nad t...(Pokračování...)
Začalo to nenápadně. „Kdykoli jsem se na svého přítele podívala, tvářil se tragicky,“ popisuje proměnu svého přítele třiatřicetiletá Zuzana. „Ať jsme měli na večer nebo víkend jakýkoli plán, obvykle prohlásil: ,Já nemám chuť. Jdi sama.‘“ Petr byl čím dál skleslej...(Pokračování...)
Roky se doporučuje obézním, aby jedli pětkrát denně malé porce, počítali si kalorie a hlavně aby nehladověli! Ne každému ale tato metoda vyhovuje, a přestože se z krátkodobého hlediska může jevit jako účinná, její dlouhodobá efektivita je sporná, a to i podle studií. Každý, kdo někdy tímto...(Pokračování...)
Proč mám nažloutlé zuby? Odstín zubní skloviny je daný od přírody, ale ovlivňuje ho i to, jak moc přes sklovinu prosvítá žlutavá zubovina. K vaší genetické výbavě se pak navíc může přidat věk, prodělané nemoci, léky, které berete, i skutečnost, jak o svoje perličky pečujete…...(Pokračování...)

Mohlo by se Vám líbit

Jaro je jak dělané pro pročištění těla. Napusťte si tuhle osvěžující vodu a odplavte zimu.
Takové jednoduché návyky způsobí to, že budete zdraví a stárnutí si vás jen tak nenajde.
Oblíbené vysoké podpatky a pouzdrové šaty možná působí úžasně šik, ale pokud obětujete módě veškeré pohodlí, brzy vás zmůže takzvaná...
Co takhle shodit nějaké to kilčo úplně normálním a všedním pohybem?
Jaro je skoro tu a s ním i nekonečně odšťavňování plné zdraví a svěžesti. Naučte se tento jednoduchý džus a dopujte jim své tělo a...
Draslík, hořčík, vápník, železo, fosfor, zinek či vláknina. Tohle všechno se ukrývá pod slupkou jediného banánu.
Zima je největším elektrikářem, co se týče vašich vlasů. Jak se tohoto nepříjemného náboje zbavit?
© 2013 Bauer Media Praha v.o.s., www.stratosfera.net | online inzerce | předplatné časopisů | kontakt
JenProKrásu.cz - Vše, co žena potřebuje vědět, aby byla krásná