Vydáno: 19. 1. 2016  /   Aktualizováno: 20. 1. 2016
Zdraví
Díky našim tipům se přestanete trápit u počítače
Sedíte celý den u počítače, večer vstanete a jste celí rozlámaní. Šetřete i při práci svá záda a oči!
Čtěte více: monitor, záda, Počítač, židle, poloha

Počet lidí sužovaných bolestmi zad se stále zvyšuje. Odhaduje se, že aspoň jednou za život trpí problémy s páteří nejméně 80 % lidí. Bolesti zad se vyskytují dokonce ještě častěji než bolesti hlavy. V současné době k nim pak ve velké míře přispívá i práce s počítačem.

1. Změna polohy
Bolesti zad, případně rukou, jsou spojeny zejména s nevhodným sezením. Často se doporučuje střídat polohy, každé dvě hodiny je ideální zařadit krátkou přestávku. A pokud se v této pauze stihnete dokonce rozcvičit, bude to jenom dobře.

2. Výška židle
Nemalé nároky jsou kladeny na pracovní místo. Židle by měla být nastavitelná a horní část monitoru ve výšce očí. To je požadavek, který zabezpečí například manipulovatelný držák na monitor, ale při práci s notebookem je situace bohužel zcela odlišná. Práce s ním není příliš komfortní, člověk je při ní nucen ohýbat záda a šíji. Dobrou zprávou ale je, že i v této oblasti jde pokrok kupředu.

3. Výška monitoru
Pod notebook si pořiďte stojan – zvyšuje polohu displeje, posunuje ho do optimálnější výšky a vzdálenosti pro oči. Ta by mimochodem měla být mezi 50 a 70 centimetry. Tím přispívá ke správnému držení těla a snížení nepohodlí při práci s notebookem. Poloha zad, hlavy i šíje je přirozenější, vy jste uvolněnější, a tím můžete v důsledku vykonat více práce.


Foto: shutterstock

Další články z rubriky

Lehnete včas do postele, ale stejně nemůžete usnout a hodinu se převalujete? Tyhle maličkosti by vám mohly pomoct v tom, jak upadnout do hlubokého spánku v maximálně krátkém čase.    Vyhněte se negativním myšlenkám i věcem kolem sebe Klíčem ke klidnému spánku je vytvořit rovnováhu a harmonii v celém...(Pokračování...)
Právě během ní se nejlépe regenerují tělesné i duševní síly. Zajímavé navíc je, že někteří lidé dokážou během jediné hodiny spánku strávit v tomhle stadiu celých 40 minut, jiným se to za celou noc povede maximálně na dvacet minut. Jak si zařídit blažený...(Pokračování...)
Jídlo jako lék - vyzrajte na zdravotní problémy
Oslabená imunita Papája a ostružiny. Jakmile vás začne zrazovat imunitní systém, je třeba posílit funkci střev, které jeho kvalitu ovlivňují nejvíce. Tělo potřebuje dodat vedle vitaminů a stopových prvků i aminokyseliny. Těch má nejvíce papája. Imunitu ale také posilují bioaktivní látky,...(Pokračování...)
„Před usnutím jsem si normálně četla, když mě z ničeho nic popadla neovladatelná vlna úzkosti. Sevřel se mi hrudník a začala jsem se dusit, jako bych se topila. Mým tělem projížděly nepopsatelné křeče a záchvaty paniky. Byla jsem si jistá, že mám infarkt. Hrozně jsem se bála, že umřu!“ vzpomíná...(Pokračování...)
Třeba představa, že s rudými tvářemi a koláči potu v podpaží nevypadáte zrovna sexy? Chyba, protože právě v takových situacích jsou vaše přirozené feromony nejsilnější! A samozřejmě to platí i obráceně. Ne náhodou ta nejvyhlášenější londýnská fitcentra už...(Pokračování...)

Mohlo by se Vám líbit

Něco vás bolí? Než sáhnete po prášcích, otevřete dlaň a masírujte.
Spíte dobře? Těchto deset nejlepších a nejhorších způsobů spánku vám vše osvětlí.
Není žena, která by chtěla vrásky. Děláme však věci, jenž tvorbu rýh ještě zrychlují. Dejte si pozor na...
Taky vás z vysedávání před písíčkem pobolívá krční páteř? Máme jednoduché, zato účinné protažení!
Internet vás zná lépe než vy jeho. Pamatuje si přihlašovací údaje, hesla i vaše zájmy. Jak si před ním uchováte alespoň trochu...
Taky vás z vysedávání před písíčkem pobolívá krční páteř? Máme pro vás jednoduché zato účinné protažení!
Nestíháte cvičit, ale rády byste se dostaly do formy? Poradíme vám!
© 2013 Bauer Media Praha v.o.s., www.stratosfera.net | online inzerce | předplatné časopisů | kontakt
JenProKrásu.cz - Vše, co žena potřebuje vědět, aby byla krásná