Vydáno: 19. 1. 2016  /   Aktualizováno: 20. 1. 2016
Zdraví
Díky našim tipům se přestanete trápit u počítače
Sedíte celý den u počítače, večer vstanete a jste celí rozlámaní. Šetřete i při práci svá záda a oči!
Čtěte více: monitor, záda, Počítač, židle, poloha

Počet lidí sužovaných bolestmi zad se stále zvyšuje. Odhaduje se, že aspoň jednou za život trpí problémy s páteří nejméně 80 % lidí. Bolesti zad se vyskytují dokonce ještě častěji než bolesti hlavy. V současné době k nim pak ve velké míře přispívá i práce s počítačem.

1. Změna polohy
Bolesti zad, případně rukou, jsou spojeny zejména s nevhodným sezením. Často se doporučuje střídat polohy, každé dvě hodiny je ideální zařadit krátkou přestávku. A pokud se v této pauze stihnete dokonce rozcvičit, bude to jenom dobře.

2. Výška židle
Nemalé nároky jsou kladeny na pracovní místo. Židle by měla být nastavitelná a horní část monitoru ve výšce očí. To je požadavek, který zabezpečí například manipulovatelný držák na monitor, ale při práci s notebookem je situace bohužel zcela odlišná. Práce s ním není příliš komfortní, člověk je při ní nucen ohýbat záda a šíji. Dobrou zprávou ale je, že i v této oblasti jde pokrok kupředu.

3. Výška monitoru
Pod notebook si pořiďte stojan – zvyšuje polohu displeje, posunuje ho do optimálnější výšky a vzdálenosti pro oči. Ta by mimochodem měla být mezi 50 a 70 centimetry. Tím přispívá ke správnému držení těla a snížení nepohodlí při práci s notebookem. Poloha zad, hlavy i šíje je přirozenější, vy jste uvolněnější, a tím můžete v důsledku vykonat více práce.


Foto: shutterstock

Další články z rubriky

Hořčík Magnézium podmiňuje aktivitu asi tří set enzymů, je důležité pro metabolismus sacharidů, tuků i bílkovin, a hraje proto významnou roli při tvorbě a využití energie. Podle výzkumů potřebují lidé s nedostatkem hořčíku při pohybu více kyslíku a jejich srdce bije rychleji. Pak se pochopitelně cítí...(Pokračování...)
Pokud zrovna nejste člověk s vybavenou lékárničkou a na pilulky hledíte spíše skepticky, tyto naprosto přírodní vychytávky vám pomůžou s bolestí hlavy.  Zázvorový čaj Ostouhejte kousek kořene zázvoru a přelejte ho vroucí vodou. Tento domácí lektvar bojuje s bolestí stejně dlouho, jako...(Pokračování...)
Dinah Rodriguez, autorka Hormonální jógové terapie, napsala dvě knihy, které byly přeložené do několika jazyků, a přednáší po celém světě Tahle Brazilka rozhodně nevypadá jako typická důchodkyně. Užívá si života, cvičí, lakuje si nehty a bez rtěnky nevychází z domu. Přitom už před v...(Pokračování...)
Teď, když už přichází podzim, bychom měli začít pečovat o svou imunitu. Zahoďte však pilulky a umělé vitaminy. Vaším spojence v boji proti virům může být koření, které si s nezvanými hosty celkem snadno poradí. Zázvor Jeho sílu všichni známe, tak na něj nezapomínejte a dopřávejte si...(Pokračování...)
Únor 2016. V Česku se objevují první dva případy lidí, nakažených virem zika. Oba se vrátili z exotické dovolené. Červen 2016. Nakažených Čechů už je osm. Záškodníka si v těle přivezli z Martiniku nebo Dominikánské republiky. Možná vás napadá: V pohodě, tam se nechystám....(Pokračování...)

Mohlo by se Vám líbit

Něco vás bolí? Než sáhnete po prášcích, otevřete dlaň a masírujte.
Spíte dobře? Těchto deset nejlepších a nejhorších způsobů spánku vám vše osvětlí.
Není žena, která by chtěla vrásky. Děláme však věci, jenž tvorbu rýh ještě zrychlují. Dejte si pozor na...
Taky vás z vysedávání před písíčkem pobolívá krční páteř? Máme jednoduché, zato účinné protažení!
Internet vás zná lépe než vy jeho. Pamatuje si přihlašovací údaje, hesla i vaše zájmy. Jak si před ním uchováte alespoň trochu...
Taky vás z vysedávání před písíčkem pobolívá krční páteř? Máme pro vás jednoduché zato účinné protažení!
Nestíháte cvičit, ale rády byste se dostaly do formy? Poradíme vám!
© 2013 Bauer Media Praha v.o.s., www.stratosfera.net | online inzerce | předplatné časopisů | kontakt
JenProKrásu.cz - Vše, co žena potřebuje vědět, aby byla krásná