Vydáno: 19. 1. 2016  /   Aktualizováno: 20. 1. 2016
Zdraví
Díky našim tipům se přestanete trápit u počítače
Sedíte celý den u počítače, večer vstanete a jste celí rozlámaní. Šetřete i při práci svá záda a oči!
Čtěte více: monitor, záda, Počítač, židle, poloha

Počet lidí sužovaných bolestmi zad se stále zvyšuje. Odhaduje se, že aspoň jednou za život trpí problémy s páteří nejméně 80 % lidí. Bolesti zad se vyskytují dokonce ještě častěji než bolesti hlavy. V současné době k nim pak ve velké míře přispívá i práce s počítačem.

1. Změna polohy
Bolesti zad, případně rukou, jsou spojeny zejména s nevhodným sezením. Často se doporučuje střídat polohy, každé dvě hodiny je ideální zařadit krátkou přestávku. A pokud se v této pauze stihnete dokonce rozcvičit, bude to jenom dobře.

2. Výška židle
Nemalé nároky jsou kladeny na pracovní místo. Židle by měla být nastavitelná a horní část monitoru ve výšce očí. To je požadavek, který zabezpečí například manipulovatelný držák na monitor, ale při práci s notebookem je situace bohužel zcela odlišná. Práce s ním není příliš komfortní, člověk je při ní nucen ohýbat záda a šíji. Dobrou zprávou ale je, že i v této oblasti jde pokrok kupředu.

3. Výška monitoru
Pod notebook si pořiďte stojan – zvyšuje polohu displeje, posunuje ho do optimálnější výšky a vzdálenosti pro oči. Ta by mimochodem měla být mezi 50 a 70 centimetry. Tím přispívá ke správnému držení těla a snížení nepohodlí při práci s notebookem. Poloha zad, hlavy i šíje je přirozenější, vy jste uvolněnější, a tím můžete v důsledku vykonat více práce.


Foto: shutterstock

Další články z rubriky

Únor 2016. V Česku se objevují první dva případy lidí, nakažených virem zika. Oba se vrátili z exotické dovolené. Červen 2016. Nakažených Čechů už je osm. Záškodníka si v těle přivezli z Martiniku nebo Dominikánské republiky. Možná vás napadá: V pohodě, tam se nechystám....(Pokračování...)
Trpíte-li nespavostí, určitě meduňku znáte. Má uklidňující účinky a pomůže vám s usínáním. V jarních měsících dost trpíme na nachlazení a chřipky. A jestli se ve vašem případě k rýmě a kašli přidává i nepříjemný opar, zkuste využít s...(Pokračování...)
Stav totální dehydratace. Pod tímhle pojmem si nejspíš představíte člověka ploužícího se po poušti, který zoufale hledá zdroj vody. Jenže v létě vás může zaskočit mírnější forma dehydratace, která dokáže rozpoutat bolesti hlavy nebo pocity únavy, aniž by vás napadlo,...(Pokračování...)
Sexy most Trénink na: Boky a nohy 1. Položte se na břicho, dlaně jsou na úrovni obličeje. Teď se nadechněte, zvedněte boky, propněte nohy a vytvořte obrácené písmeno V. Přitom se snažte se uvolnit krční oblast a vydržet po dobu tří nádechů. 2. Zhluboka se nadechněte a pravou nohu, kterou máte stále propnutou, zvedněte do vzduchu. Prav...(Pokračování...)
„Zatímco jiné ženy řeší, kolikrát se za noc ,udělaly‘, já mám jednoduché počty. Při sexu jsem zažila orgasmus jednou jedinkrát v životě. Poprvé a (zatím) naposledy! Od té doby už devět let nic. Vystřídala jsem různé polohy, různé techniky, různé milence. A výsledek? V...(Pokračování...)

Mohlo by se Vám líbit

Něco vás bolí? Než sáhnete po prášcích, otevřete dlaň a masírujte.
Spíte dobře? Těchto deset nejlepších a nejhorších způsobů spánku vám vše osvětlí.
Není žena, která by chtěla vrásky. Děláme však věci, jenž tvorbu rýh ještě zrychlují. Dejte si pozor na...
Taky vás z vysedávání před písíčkem pobolívá krční páteř? Máme jednoduché, zato účinné protažení!
Internet vás zná lépe než vy jeho. Pamatuje si přihlašovací údaje, hesla i vaše zájmy. Jak si před ním uchováte alespoň trochu...
Taky vás z vysedávání před písíčkem pobolívá krční páteř? Máme pro vás jednoduché zato účinné protažení!
Nestíháte cvičit, ale rády byste se dostaly do formy? Poradíme vám!
© 2013 Bauer Media Praha v.o.s., www.stratosfera.net | online inzerce | předplatné časopisů | kontakt
JenProKrásu.cz - Vše, co žena potřebuje vědět, aby byla krásná