Vydáno: 19. 1. 2016  /   Aktualizováno: 20. 1. 2016
Zdraví
Díky našim tipům se přestanete trápit u počítače
Sedíte celý den u počítače, večer vstanete a jste celí rozlámaní. Šetřete i při práci svá záda a oči!
Čtěte více: monitor, záda, Počítač, židle, poloha

Počet lidí sužovaných bolestmi zad se stále zvyšuje. Odhaduje se, že aspoň jednou za život trpí problémy s páteří nejméně 80 % lidí. Bolesti zad se vyskytují dokonce ještě častěji než bolesti hlavy. V současné době k nim pak ve velké míře přispívá i práce s počítačem.

1. Změna polohy
Bolesti zad, případně rukou, jsou spojeny zejména s nevhodným sezením. Často se doporučuje střídat polohy, každé dvě hodiny je ideální zařadit krátkou přestávku. A pokud se v této pauze stihnete dokonce rozcvičit, bude to jenom dobře.

2. Výška židle
Nemalé nároky jsou kladeny na pracovní místo. Židle by měla být nastavitelná a horní část monitoru ve výšce očí. To je požadavek, který zabezpečí například manipulovatelný držák na monitor, ale při práci s notebookem je situace bohužel zcela odlišná. Práce s ním není příliš komfortní, člověk je při ní nucen ohýbat záda a šíji. Dobrou zprávou ale je, že i v této oblasti jde pokrok kupředu.

3. Výška monitoru
Pod notebook si pořiďte stojan – zvyšuje polohu displeje, posunuje ho do optimálnější výšky a vzdálenosti pro oči. Ta by mimochodem měla být mezi 50 a 70 centimetry. Tím přispívá ke správnému držení těla a snížení nepohodlí při práci s notebookem. Poloha zad, hlavy i šíje je přirozenější, vy jste uvolněnější, a tím můžete v důsledku vykonat více práce.


Foto: shutterstock

Další články z rubriky

„Zatímco jiné ženy řeší, kolikrát se za noc ,udělaly‘, já mám jednoduché počty. Při sexu jsem zažila orgasmus jednou jedinkrát v životě. Poprvé a (zatím) naposledy! Od té doby už devět let nic. Vystřídala jsem různé polohy, různé techniky, různé milence. A výsledek? V...(Pokračování...)
„Nemohla jsem dýchat, mluvit, hýbat se. Myslela jsem, že umřu,“ svěřila se zpěvačka Avril Lavigne poté, co se přede dvěma lety léčila s lymskou boreliózou. „Byl to boj. Doktoři mi nejdřív říkali, že jsem hypochondr, a odmítali mě vyšetřit. O té nemoci jsem si musela zjistit všechno úplně sama.“...(Pokračování...)
Zeleninový salát s tofu Kolagen je látka, která podporuje regeneraci a zářivý vzhled kůže. A věděla jste, že tenhle zázrak najdete v obyčejném tofu? Ústřice O jejich afrodiziakálních účincích jste už nejspíš slyšela. A co informace, že díky zvýšenému obsahu zinku v...(Pokračování...)
Probudíte se, natočíte vlažnou vodu a vymačkáte šťávu z půlky čerstvého citrónu. Že si to nedokážete představit? Tyhle fakta vás třeba přesvědčí. Vyplachuje toxiny Nemusíte dodržovat detoxy plné hladu a přemlouvání. Jedna sklenice teplé vody s citrónem každé ráno vám...(Pokračování...)
Pro to, abyste si užívala zábavné a divoké hrátky s partnerem, nemusíte nepřirozeně ohýbat páteř, ani krmit šuplík nočního stolku pouty, gumovými roubíky a vrnícími pomůckami! Schválně si vybavte svoje nejvýbušnější zážitky. Dost možná vám dojde,...(Pokračování...)

Mohlo by se Vám líbit

Něco vás bolí? Než sáhnete po prášcích, otevřete dlaň a masírujte.
Spíte dobře? Těchto deset nejlepších a nejhorších způsobů spánku vám vše osvětlí.
Není žena, která by chtěla vrásky. Děláme však věci, jenž tvorbu rýh ještě zrychlují. Dejte si pozor na...
Taky vás z vysedávání před písíčkem pobolívá krční páteř? Máme jednoduché, zato účinné protažení!
Internet vás zná lépe než vy jeho. Pamatuje si přihlašovací údaje, hesla i vaše zájmy. Jak si před ním uchováte alespoň trochu...
Taky vás z vysedávání před písíčkem pobolívá krční páteř? Máme pro vás jednoduché zato účinné protažení!
Nestíháte cvičit, ale rády byste se dostaly do formy? Poradíme vám!
© 2013 Bauer Media Praha v.o.s., www.stratosfera.net | online inzerce | předplatné časopisů | kontakt
JenProKrásu.cz - Vše, co žena potřebuje vědět, aby byla krásná